• El col·lectiu proposarà a les forces i entitats progressistes la creació d’una plataforma

Compromís per Rocafort demanem el canvi de nom de l’avinguda Juan Carlos I per un altre d’una persona representativa del poble, que haja contribuït al progrés social, cultural o econòmic de Rocafort o del País Valencià.

Davant les indignants informacions dels últims mesos al voltant del rei emèrit, pare de l’actual cap de l’Estat, que apunten presumptament a greus delictes fiscals per part de Juan Carlos I, entre d’altres, considerem que aquesta persona no mereix pertànyer a la llista de carrers de Rocafort.

Per responsabilitat, dignitat democràtica i justícia, des de Compromís per Rocafort demanem una altra denominació per a aquesta avinguda del poble. En aquest sentit, proposem un procés de participació ciutadana per a triar un nou nom que siga un orgull per a Rocafort amb el qual el veïnat puga sentir-se identificat, i que una moció amb la nova denominació siga presentada al ple municipal per a la seua aprovació. I per al cas que l’equip de govern municipal ho rebutge, el col·lectiu farà una crida a les forces i entitats progressistes de Rocafort per constituir una plataforma que inicie una recollida de signatures per exigir-ho.

El 2017, amb Compromís al Govern municipal, el ple va aprovar el canvi de nom del carrer Marquès d’Estella, d’herència franquista, per mestra Amelia Ibáñez, una persona molt estimada i respectada pel veïnat, resultat també d’un procés participatiu.

Els darrers mesos, Compromís està presentant a diversos municipis del territori valencià iniciatives per a eliminar Juan Carlos I de les seues llistes de carrers (Torrent, Sagunt, Elx o Pego, entre d’altres), algunes de les quals, cas de Pedreguer i la Vila Joiosa, ja han sigut aprovades als seus respectius plens municipals.

Compromís per Rocafort confiem en la responsabilitat política de la Corporació Municipal de Rocafort en un moment i un cas tan sensibles, perquè Rocafort ho mereix.